Як створити робочу SEO-стратегію на 2017 рік

Складання плану на наступний рік вимагає обліку безлічі факторів. На що саме слід звернути увагу при створенні SEO-стратегії, щоб у 2017 році вона дійсно працювала? Цьому питанню був присвячений один з останніх випусків Whiteboard Friday від Moz.

Нижче ми розглянемоосновні етапи розробки ефективної стратегії. Разработка и своей действенной стратегии от веб-студии smart-web.com.ua помогла улучшить продвижение сайтов, увеличила конверсию сайтов и прибыль клиента существенно стала выше.

1. Розуміння загальних тенденцій в пошуку

Перш, ніж приступити до створення стратегії, потрібно розібратися з актуальними тенденціями в пошуку. Ми виділили наступні тенденції:

  • Нові формати даних. Google почав показувати більше різних типів даних та розмітки в результатах пошуку. Інструмент Keyword Explorer від Moz відстежує 17 таких форматів, але є ще 7 або 8 типів даних, які він не враховує. При цьому вони повертаються з 1-2% запитів.
  • Зростання числа готових відповідей. Ця тенденція особливо актуальна для мобільних пристроїв, але вона також спостерігається і на десктопах. Google намагається самостійно відповісти на багато запити. Це може говорити про дві речі:
    • пошуковик відбирає трафік сайтів;
    • у сайтів є можливість потрапити в готові відповіді і отримати трафік.
  • Зростання ролі інтерфейсу інтента в ранжируванні. Цей тренд почався після запуску алгоритму «Колібрі» і продовжився після впровадження RankBrain. Намір користувача, здійснює пошук, стає більш важливим, ніж ключові слова при створенні контенту. Це не означає, що потрібно відмовитися від оптимізації за ключовими словами. Ми повинні зрозуміти, що користувач ввів в пошуковий рядок перед тим, як обслужити його намір. При цьому невеликі зміни в структурі ключових слів можуть означати помітні зміни в намірі користувача. Це критична частина того, як ми створюємо контент для людей.
  • Цінність глибокого контенту зростає. Цей тренд спостерігається вже кілька років. У 2016 році він продовжився, а в 2017 його значимість підвищиться ще більше.
  • Швидкість завантаження сторінок. На нашу думку, швидкість – це не тільки елемент UX. Google вживає заходів щодо оверлеїв і спливаючих вікон. Ці дії припускають, що у google є метрики для вимірювання залученості. Ті сайти, у яких ці показники вище, а досвід взаємодії краще, отримують більш високі позиції в результатах пошуку.
  • Ненадійність даних Google. Ми спостерігали кілька трендів, пов'язаних з ненадійністю даних Google. Зокрема, що стосується обсягів пошуку: AdWords це дані за ключовими словами, у Search Console – по позиціях в ранжируванні. Якщо Google говорить, що ви отримали багато показів і кліків, це може бути не зовсім так. Будьте уважні і враховуйте цей момент.
  • Зростання голосового пошуку. Поки це ще не найбільший тренд. Однак він може вплинути на результати пошуку в майбутньому і те, які типи контенту будуть затребувані.
  • Машинне і глибоке навчання. В останні 18 місяців Google почав активно використовувати свої напрацювання в цих областях. Ми бачимо, як це впливає на результати пошуку. Зокрема, на облік посилань, пошук за ключовими словами і оцінку вмісту сайтів.
  • Шлях до купівлі складається з декількох відвідувань. Важливість розуміння цього патерну як провідного в поведінці сучасних користувачів зросла. Причому, не тільки серед пошукових маркетологів, але і серед інших спеціалістів по просуванню. З точки зору SEO це означає, що потрібно враховувати всі запити, які користувач може вводити по мірі того, як він знову і знову приходить на сайт.
  • Зсув у бік брендів. Цей тренд спостерігається вже кілька років і продовжує зростати. Раніше він був обумовлений великою кількістю посилань, які зазвичай отримують бренди. Тепер же ці фактори – бренд і посилання – здаються більше не пов'язаними між собою.
  • Посилання по раніше важливі. Якщо ви займаєтеся побудовою бренду, посилання допоможуть вам виділитися в результатах пошуку. На відміну від 2011-2012 року зараз якість посилань значить набагато більше.

Знаючи ці тренди, ви зможете підібрати дієві SEO-трактики.

2. Зв'язування цілей організації з SEO-тактиками

страт1

Другий крок при створенні стратегії – це складання карти цілей організації і відповідних їм SEO-тактик.

В якості прикладу ми розглянемо компанію Zow Corporate. На 2017 рік вона ставить перед собою наступні завдання:

  • збільшити доходи, залучаючи нових корпоративних клієнтів;
  • знизити витрати, щоб підвищити рентабельність;
  • збільшити доходи від існуючих клієнтів.

Тепер нам потрібно зрозуміти, як SEO допомагає досягати цих цілей. Не потрібно вказувати, що ви намагаєтеся підвищити позиції сайту за ключовими словами або залучити більше трафіку. Зв'яжіть SEO-тактики з цілями компанії.

У даному прикладі можна сказати, що за допомогою пошукової оптимізації ми можемо виявити користувачів, зацікавлених в корпоративних рішеннях, і скоротити витрати на їх придбання. Залучаючи більше трафіку з органічного пошуку, ми зменшуємо свою залежність від реклами і інших маркетингових витрат і т. п.

3. Складання карти ключових слів і вмісту

страт2

Наступним кроком буде створення карти ключових слів. По суті, на ній повинно бути показано відповідність між усіма ключами та URL-ми.

Зокрема, карта повинна включати список ключових слів і фраз, поточні позиції за ним і URL, які ранжуються за цим ключів. Потім потрібно вказати необхідні дії по кожному з ключевиків і визначити їх пріоритетність.

У процесі складання карти може виявитися, що у вас є ключові слова без вмісту або контент, неоптимізований під ключі. Відповідно, потрібно буде або створити новий контент або оптимізувати наявний вміст.

Зведення всієї інформації в одну карту дозволяє зрозуміти, що необхідно оптимізувати, який новий контент потрібно створити, який контент краще підходить під те чи інше ключове слово та інше.

4. Розбивка SEO-завдань на окремі проекти

страт3

Четвертим кроком буде розбивка SEO-завдань на окремі проекти з очікуваним терміном виконання, передбачуваним ROI і призначеними виконавцями. Важливо відзначити, що прогнозуючи терміни і дохід, ви можете помилятися. Це нормально. Оціночні показники можна буде скорегувати в процесі роботи.

5. Побудова системи звітності

Ця система повинна відображати прогрес і пов'язувати цілі/доходи з конкретними метриками. При цьому дані повинні бути доступні не окремій людині, а всій команді або клієнту, якщо ви є консультантом або агентством. Така система потрібна для того, щоб кожен учасник проекту міг бачити поточну ситуацію по ньому.

Для цього потрібно буде відібрати відповідні показники. Наприклад, якщо ви хочете ранжируватися в топ-3 по запитам, які передбачають порівняння вашої компанії з конкурентами, то основними метриками можуть бути наступні: позиції, обсяг пошуку, трафік, конверсії, показники утримання клієнтів. Відстежуючи їх, ви зможете бачити, як ваші дії в області SEO впливають на досягнення цілей бізнесу.

Автор
(0 оцінок)
Викладення
(0 оцінок)
Актуальність
(0 оцінок)