У Чернівцях не вистачає водіїв громадського транспорту

Через кадровий голод у графіках руху громадського транспорту відбуваються суттєві порушення.

Восени та взимку всі зупинки Чернівців перетворюються на кадри з фільмів-апокаліпсисів: кілька десятків людей, а якщо говорити про Дріжджзавод – то і сотень, стоять під дощем, адже дашків або немає, або там може розміститися лише десятеро людей, чекають потрібний транспорт. Стоять довго, від 15 хвилин і до години, хтось виходить на проїжджу частину, і, поглядом собаки, який втратив господаря, виглядає транспорт. А може швидше приїде. А його немає й немає. І як тільки під’їде щось – неважливо уже що саме – кожен намагається чимскоріш втиснутися у те щось. А потім уже розбирається – а що за тролейбус/маршрутка, а куди їде, а де мені треба вийти. Ну а ті, кому не пощастило, чекають далі.

Тому поїздка, приміром, з вулиці Данила Галицького до проспекту Незалежності забирає понад годину – не менше. А ось у зворотному напрямку можна доїхати мінімум за дві години, а інколи й більше. І це попри те, що насайті Чернівецької міськрадищодня подають інформацію про заплановану і фактичну кількість громадського транспорту, яку випустили на маршрути міста. Практично щодня виконання плану стовідсоткове – не виїжджають на маршрути лише по одній-дві машини. Однак десятки людей на зупинках, вщерть переповнений транспорт та кількагодинна дорога додому красномовно свідчать геть про інше. Отож, хтось каже людям неправду, пише Погляд.

Із 12 машин на маршруті – лише половина

Чимало транспорту міста обладнано GPS-трекерами. Насайті trans-gps.cv.uaможна відстежити кількість машин на маршруті, швидкість руху та їхнє місцезнаходження. Зокрема, доступна інформація щодо маршрутів № 4, 5, 6, 9, 11, 12, 13, 20, 27, 34 та 42.

Так, на 13 маршруті згідно з офіційною інформацією міськради, 24 жовтня працюють 8 автобусів. Але сайт натомість показує, що в 13.00 було лише 2 автобуси.

Якщо вірити міськраді, на маршруті №5 повинно було бути 12 машин, але за даними сайту, їх працювало лише п’ять.

Офіційні дані щодо кількості транспорту на маршрутах і фактичні кардинально відрізняються

І практично на кожному маршруті транспорту менше на 1-2 авто. А на декотрих напрямках, особливо Садгірському, взагалі не відображено жодного автобуса. Дарма що цей район найвіддаленіший від центру міста.

- У будні дні найчастіше їде 13 маршрутка, решта – гірше. А ось у вихідні доводиться стояти годину, а інколи й більше, аби сісти в автобус, - кажемешканка Садгори Ірина Татарчук. – Хоча останнім часом транспорт ходить дуже погано, і вщент забитий людьми. Деколи доводиться довше стояти, бо просто не втиснешся в жоден автобус.

Звісно, можна припустити, що GPS-трекер вийшов з ладу, або ще щось. Однак не у 6 чи 7 автобусах одночасно.

«П’ятірки» чекають, як манни з неба»

Крім автобусів, на іншому сайті –Transport.cv.ua. можна відстежити весь тролейбусний парк. І картина тут теж досить досить цікава.

Згідно з офіційними даними, 24 жовтня на рейс виїхав 51 тролейбус. Але по факту, за даними сайта Transport.cv.uа, їх лише 34. Тобто на третину менше.

У диспетчерському пункті КП «Чернівецьке тролейбусне управління» кажуть, що у будні систематично на маршрут виїжджають 53-54 тролейбуси, у вихідні суттєво менше – 34-35. Тролейбусів №1 зазвичай 7-8, №2 – 7, №3 – 15, №4 – 3, №5 – 11, №6 – 9.

Та, знову ж таки, сайт дає нам іншу статистику – тролейбусів №3, станом на 14.30, було лише 9, а тролейбусів №5, із обіцяних 11, лише 2.

- Дуже важко дочекатися п’ятого тролейбуса, - каже буковинка Сніжана Іванюк. – Чекаю його, як манну з неба. Бо потрібно добиратися далеко, а з пересадками не надто хочеться. Та й вік уже не той, аби пересідати.

Диспетчер тролейбусного управління пояснює, що ці проблеми виникають через те, що депо переїхало на вулицю Комунальників. І якщо раніше через місто тролейбус з проспекту їхав 15 хвилин, то тепер мінімум годину.

- Тролейбуси з депо виїжджають в один час, але якщо говорити про тролейбус №5, то один їде, до прикладу, о 04.50 на Дріжджзавод, інший у той же час їде на Південно-Кільцеву, і звідки виїжджає о 05.15, - зазначає жінка. – Через розташування депо по місту їздить багато порожніх тролейбусів – вона просто їдуть на зміну.

І водії, і транспорт пенсійного віку

За словам диспетчера, на рейси просто немає кому виїжджати – ніхто не хоче працювати.

- О пів на четверту ранку ніхто не хоче вставати – саме в цей час водій повинен бути на робочому місці, - каже жінка. – Уже третій рік подаємо оголошення про вакансії водіїв, але так не набрали групу. Молодь не хоче йти до нас. Практично всі водії пенсійного і передпенсійного віку – близько 60 років. Молоді взагалі немає. З цією пенсійною реформою ми взагалі залишимося без водіїв. Адже цілком імовірно, що вони підуть спокійно на пенсію.

Тому, ймовірно, через проблеми з водіями транспорт і не виходить на маршрут. Адже багато хто з них кидає роботу і подається на заробітки туди, де більше платять.

Жінка також додає, що проблема і в транспорті – він у вкрай поганому стані.

- Дуже шкода, що депутати не проголосували за купівлю нових тролейбусів. Натомість маємо вживані, - підсумовує диспетчер. – Але старі тролейбуси дуже часто ламаються. Ось нові тролейбуси на першому маршруті 10 років відпрацювали з мінімальними поломками.

Проблема нагадує замкнене коло: тролейбуси не їздять, бо немає водіїв. А водіїв немає, бо низька зарплата. А більше платити не можуть, бо звідки ж взяти ті гроші. Змусити водіїв їздити сумлінно, ніхто не може. А слідкувати за транспортним парком ніхто не буде, бо це ж треба слідкувати. І так по колу, і не лише з тролейбусами, а з усією транспортною системою міста.

Виходить, комусь, хто може дозволити собі таксі з Південно-Кільцевої до центру, вигідно, аби транспортна система Чернівців трималася, вибачте, на соплях. А люди (не вперше) уже якось потерплять і хамство, і забиті та брудні салони, і щоденне очікування на зупинках.

Автор
(0 оцінок)
Викладення
(0 оцінок)
Актуальність
(0 оцінок)

Відгуки та коментарі

Написати відгук
Написати коментар

Відгук - це думка або оцінка людей, які бажають передати досвід або враження іншим користувачам нашого сайту з обов'язковою аргументацією залишеного відгука. Ваш відгук допоможе багатьом прийняти правильне рішення Коментарі призначені для спілкування та обговорення, а також для роз'яснення питань, що цікавлять

Не дозволяється: використання ненормативної лексики, погроз або образ; безпосереднє порівняння з іншими конкуруючими компаніями; безпідставні заяви, що ображають діяльність компанії і / або її послуги; розміщення посилань на сторонні інтернет-ресурси; реклама та самореклама.

Введіть email:
Ваш e-mail не відображатиметься на сайті
або Авторизуйтесь , для написання відгуку
Автор
0/12
Викладення
0/12
Актуальність
0/12
Відгук:
Завантажити фото:
Вибрати

Коментарі призначені для обговорення, обговорення, вияснення цікавих питань. Для оцінок та рецензій використовуйте форму відгуку