Фондом «Демократичні ініціативи імені Ілька Кучеріва» з 24 червня по 12 липня 2019 року на замовлення Центру політико-правових реформ в рамках проекту «Посилення ролі громадянського суспільства у забезпеченні демократичних реформ і якості державної влади» проводилося опитування відвідувачів Центрів надання адміністративних послуг у 30 найбільших містах України.
Як повідомляють на сайті Чернівецької міської ради, загалом було опитано 3434 респонденти за методикою екзит-полу (на виході з Центру респондентів добирали з певним кроком). До проведення опитування були залучені активісти Комітету Виборців України.
Абсолютна більшість респондентів, що взяли участь в опитуванні, зверталася до ЦНАП з метою отримати конкретну послугу – 78,5%, тоді як задля отримання інформації та консультації центри у всіх містах відвідували 21,5%. При цьому більшості опитаних користувачів послуг (71%) вдалося повністю вирішити питання, з яким вони звернулися, ще 23% зазначили, що питання не вирішене, але перебуває в процесі вирішення.
Для отримання адміністративної послуги у середньому в усіх опитаних центрах громадянам достатньо було одного або двох візитів – 55% та 32%, відповідно.
Загальні оцінки роботи центрів надання адміністративних послуг були добрими і в попередніх оцінюваннях. Але цього разу вони ще більше покращилися. Так, якщо у 2015 році позитивно роботу таких органів оцінювали 82% респондентів, а негативно – 5%, то у 2019 році частка тих, хто вважали роботу ЦНАП доброю – 90,9%, а тих, хто оцінював її як погану – 2%.
Порівняно з 2015 роком рівень задоволення громадянами привітністю та компетентністю працівників ЦНАП також зріс. Так, у 2015 році привітністю працівників в центрах задоволені були 92% відвідувачів і не задоволені – 9%, а у 2019 році привітністю працівників ЦНАП – задоволені 95,9% та не задоволені 4,1% відповідно. Рівнем компетентності співробітників центру були задоволені 91%, не задоволені – 9%, а у 2019 році – 95% та 5%, відповідно.
Зріс рівень задоволеності відвідувачів зручністю приміщень для людей з інвалідністю: у 2015 році 68% відвідувачів ЦНАПів відзначили їх зручність у цьому сенсі, а у 2019 році – вже 87,5%. Також зросла частка респондентів, для яких зручною була оплата послуг в разі потреби (з 80% у 2015 році до 95% у 2019).
У досліджуваних центрах 30% опитуваним не довелося чекати у чергах взагалі. 27% громадянам довелося чекати до 10 хвилин. Найбільше великими чергами (понад годину) відрізняються центри надання послуг у Хмельницькому – 21% та Черкасах – 19%. Практично цілковита відсутність черг була зафіксована у Полтаві де 83% зазначили, що їм взагалі не довелося стояти у черзі, щоб отримати послуги.
В усіх містах, абсолютна більшість тих, хто звертався до ЦНАП, оцінює його роботу добре. Найбільше абсолютних позитивних оцінок від громадян, що зверталися до ЦНАП (які при цьому мають належний рівень інтегрованості послуг), дістали ЦНАП у Чернівцях (85%), Вінниці (84%), Івано-Франківську (76%), Києві (76%), Луцьку (76%), Рівному (75%). Серед респондентів найчастіше звучали негативні оцінки роботи ЦНАП («погано» і «дуже погано») у Одесі (8,7%) та Чернігові (9%), у решті міст – здебільшого менше 3%.
Читайте також: куди сходити сьогодні у Чернівцях?