У патрульній поліції заговорили про те, щоб зобов’язати українців змінювати літні шини на автівках на зимові на законодавчому рівні. Експерти пояснюють, чи вплине ініціатива на кількість ДТП, пише 0372.ua.
За десять місяців 2020 року в Україні сталося 135 626 ДТП. За аналогічний період у минулому році було 129 815 аварій. Про це повідомляє 24 канал.
Нагадуємо, ми писали раніше, що У Чернівцях трапилася автопригода, у якій травмувався пішохід (ФОТО)
Втім, як пише інформагентство, вже починає холодати, випадає перший сніг, а на дорогах з’являється ожеледиця. Багато водіїв не поспішають перевзувати свої авто та навіть по льоду та снігу їздять на літній гумі.
Як зазначається, Олексій Білошицький, заступник глави Департаменту патрульної поліції, написав на своїй сторінці в Facebook про те, що більшість водіїв усвідомлюють важливість сезонної заміни шин. Натомість ті, хто ігнорує цю необхідність мають більше шансів втрапити в ДТП. Адже маневри не завжди вдаються так, як хотілось би, особливо, коли сніг та ожеледь.
На жаль, донині в нашій державі на законодавчому рівні не врегульовано питання сезонної заміни шин. Існують вимоги лише щодо їхньої якості. Україна входить до числа тих країн, в яких зимові шини не є обов’язковими," – написав Білошицький.
Він додав, що нам варто переймати найкращий досвід у сфері безпеки дорожнього руху. Тож, введення на законодавчому рівні обов’язковості заміни літньої шини на зимову, може суттєво покращити ситуацію на дорогах України в холодний період та зменшити кількість ДТП.
Зауважується, що зимові шини не обов’язкові також у Польщі, Іспанії, Італії, Франції, Великобританії, Португалії, Угорщині, Бельгії тощо. Щоправда, у більшості з цих країн клімат значно відрізняється від українського, а зими там не такі холодні.
Обов’язкове використання зимових шин під час відповідних погодних умов у Румунії, Німеччині, Чехії, Австрії, Словаччині, Сербії, Швеції і т.д.
Думки експертів з цього приводу розходяться. Дехто вважає, що питання сезонної заміни шин в Україні необхідно врегулювати на законодавчому рівні, інші впевнені, що це недоцільно.
Марина Семенова, адвокат АБ "ЮФ "Семенова і Партнери", зазначила, що основна проблема літньої гуми в тому, що її склад вже при температурі +5…+7 градусів за Цельсієм не працює належним чином. Це стосується еластичності та властивостей, що мають значення для довжини тормозного шляху та стійкості транспортного засобу на дорозі. Зимова гума має іншу консистенцію та зберігає еластичність при нижчих температурах.