Готуємося до зими: коли буковинцям варто "перевзути" свої автомобілі

фото ілюстративне

Одне з правил сумлінного водія – вчасно перевзутися, адже безпека на дорозі на 70% залежить від гуми, пише 0372.ua.

Нагадуємо, ми писали раніше, що Укрзалізниця нагадує про нові правила перевезень з 21 жовтня, перелік необхідних документів

Здавалося б, навіщо переходити з літньої гуми на зимову (чи навпаки), якщо колеса не мерзнуть, не пітніють та є більш універсальний варіант – так звана всесезонка 2 в 1. Але різниця є, і суттєва, йдеться у матеріалі blog.pokupon.ua.

Літня і зимова гума: фізико-хімічні властивості

Матеріал по-різному веде себе при тій чи іншій температурі навколишнього середовища. Сезонні шини на літо і зиму будуть відрізнятися формулою складу: змістом натурального і штучного каучуку, масел, смол, сірки, технічного вуглецю та інших елементів.

Отримуйте головні новини дня - Telegram або Viber

Літня гума більш тверда і жорстка. При перших легких заморозках, не кажучи вже про значну мінусову температуру взимку, вона дубіє і через деякий час повністю втрачає пластичність, перетворюючись на склоподібну масу з повною відсутністю тертя і зчеплення з дорожнім покриттям.

Якщо взимку не ставити зимову гуму, в ожеледь машину буде заносити на поворотах, колеса будуть пробуксовувати, гальмувати стане складніше і моментально підвищиться ризик аварій на дорогах, - пишуть експерти.

Зимова гума за своїми властивостями – більш м’яка і адаптована під низькі температури. Не змінювати її на літо – дуже небезпечно, дискомфортно і марнотратно. За рахунок більш грубого протектора зимові шини дуже шумлять на сухій і чистій дорозі, а гальмівний шлях при плюсових температурах різко збільшується. Плюс кожне підвищення температури на 15 градусів прискорює знос протектора (а комплект зимової гуми, до слова, коштує дорожче, ніж літньої).

При заміні шин на зимові відштовхуються від середньодобової температури

Коли рекомендує "перевзуватися" законодавець

В Правилах дорожнього руху України часові рамки сезонного переходу з однієї гуми на іншу чітко не вказані. Проте конкретно зазначено, що: водій зобов’язаний перед виїздом перевірити і забезпечити технічно справний стан і комплектацію автомобіля (ст. 2.3, п. А); технічний стан машини має відповідати встановленим стандартам (ст. 31.1); забороняється їздити на машині, якщо гальмівний шлях перевищує допустиме значення (для легкових автомобілів – 14.7 метрів, ст. 31.4.3) і якщо є несправності або невідповідності коліс і шин певним умовам (порізи, розриви, залишкова висота малюнка нижче мінімально допустимої).

В якості рекомендації у примітці закону зазначено, що якщо водій часто експлуатує транспортний засiб в умовах слизької проїжджої частини, йому бажано ставити відповідну гуму, яка буде сприяти більш безпечній їзді.

По факту

Важливо знати при якій температурі час міняти гуму, щоб в певний сезон вона зберігала свою ефективність і технічні характеристики. Як правило, відштовхуються від середньодобової температури навколишнього середовища:

  • + 7°С і поступово знижується – рекомендують переходити з літніх на зимові шини;
  • від -5 до 0°C – необхідно ставити зиму якомога швидше;
  • стабільно + 10°C і вище – переходять з зими на літо.

В умовах помірно-континентального клімату України перехід на зимову гуму починається приблизно з середини жовтня, з першими нічними заморозками, але до перших снігових опадів. На літо – навесні: з кінця березня до початку квітня. Таким чином, заміна гуми має відбуватися в ідеалі двічі на рік.

Читайте такожГарбузове поле на Буковині прийматиме відвідувачів ще до 20 жовтня (ФОТО)