TruckSync оптимізує транзит Буковини: цифрова платформа скорочує затримки на кордоні

Платформу TruckSync створив миколаївський підприємець Валерій Хоминський навесні 2021‑го після серії випробувальних рейсів із місцевими автопідрядниками. У вересні 2022 року він переїхав до Сан‑Дієго, щоб залучити венчурні інвестиції та розширити партнерську мережу, однак розробка і ключова база клієнтів залишилися в Україні. Для Чернівців та області, що формують коридор до кордону з Румунією, впровадження штучного інтелекту в диспетчеризацію рейсів уже дає відчутний ефект.

TruckSync —  це в першу чергу прогнозування часу проходження пунктів пропуску з урахуванням метео умов, вагових обмежень мостів і дорожніх робіт. Алгоритм аналізує відкриті дані Укравтодору, Держприкордонслужби та незалежних GPS‑сенсорів. Це дає диспетчеру можливість обирати маршрут, що мінімізує затримки в Порубному чи Сіреті. За підсумками п’ятимісячного пілота (січень — травень 2024) чернівецькі оператори скоротили «порожні» кілометри на 11 % і підвищили точність прибуття до складів у Констанці та Сучаві в середньому на 45 хвилин.

Окрім економії, система формує ESG‑звіти про викиди CO₂, які перевізники можуть надавати іноземним замовникам під час тендерів. Зниження витрат пального напряму впливає на якість повітря у гірських районах Буковини, що цінують туристи.

Гнучка інтеграція та підтримка
TruckSync інтегрується через API з поширеними в Україні TMS‑рішеннями та підтримує інтерфейс українською й англійською мовами. На практиці підключення автопарку займає від кількох годин до двох днів — усе залежить від того, чи встановлені на транспорті GPS‑трекери. Служба підтримки працює з України та США у розширеному графіку, щоб оперативно реагувати на запити клієнтів із різних часових поясів.

Подальші плани
Команда вже тестує прототип інструмента для точнішого прогнозування черг на західних КПП. Точні терміни релізу поки не розголошуються, але у TruckSync зазначають, що новий функціонал спершу отримають перевізники Чернівецької області.

За даними Асоціації міжнародних автомобільних перевізників України, перехід на подібні цифрові рішення переводить галузь із «пожежного» режиму в стратегічне планування. Буковинські компанії вже прогнозують логістичні ризики до того, як вони виникнуть, що підвищує надійність українського коридору «Північ — Південь» і підтримує економічну стійкість прикордонного регіону.