Загрози сепаратизму на Закарпатті немає, але понад 20 % закарпатців не проти подвійного громадянства - опитування
На Закарпатті люди оцінюють ситуацію в регіоні краще, як по Україні в загальному - 49% вважають її благополучною. Люди вважають, що покращилися справи у державі лише в двох сферах - доступність нових технологій та безвіз. По всіх інших сферах респонденти кажуть, що справи погані, найгірше оцінюють ситуацію з охороною здоров’я та діями влади й правоохоронних органів, - сказав аналітик.
Загрози сепаратизму на Закарпатті немає, принаймні по тих настроях, які панують серед населення Закарпаття, – каже Андрій Сухарина. – Але із складу нацменшин 31% не відповіли на це питання. Саме по собі це нічого не говорить. З цими громадянами України треба працювати, доносити візію.
Також цікавий факт, що на Закарпатті лише 37% не толерують контрабанду, натомість 26% громадян вважають таку тіньову працю нормальною (серед нацменшин цей відсоток іще більший і становить 32%,), - сказав аналітик "Демініціатив".
Також він зауважив, що 51% громадян на Закарпатті думав над тим, аби виїхати за кордон, 55% - з-поміж представників нацменшин.
"Це дуже багато, такого не спостерігається в інших регіонах, хоча рівень міграційних настроїв високий всюди, - акцентував аналітик. - Це тривожно. Перша причина міграції - це соціально-економічні чинники, як вказують респонденти".
"Мовне питання - 50% громадян вважають, що навчання в школі має бути українською. Третина опитаних вважає, що у початкових класах навчання має провадитися мовою нацменшин", - сказав Андрій Сухарина.
Дослідження проводилося з 24 серпня по 10 вересня 2020 року, загалом було опитано 1000 респондентів - половина з-поміж репрезентативної вибірки жителів області (6 міст та 15 сіл) та 500 представників нацменшин (з угорської, румунської, ромської та словацької громади Закарпаття). Похибка опитування не перевищує 4, 4%.
Читайте також: "Я обіцяю бути президентом, який буде об’єднувати": Байден переміг на виборах у США
В Україні стартувало онлайн-опитування щодо організації та якості дистанційного навчання