• Головна
  • Хто скільки витратив на виборчу кампанію з кандидатів на посаду міського голови у Чернівцях
15:01, 12 листопада 2015 р.

Хто скільки витратив на виборчу кампанію з кандидатів на посаду міського голови у Чернівцях

Раніше ми вже повідомляли про те, що політичні партії витратили на місцеві вибори близько 2 мільйонів гривень. Сьогодні надаємо інформацію про те, скільки коштів направили на агітацію кандидати в депутати до Чернівецької міської ради. Інформація збиралася на основі звітів звіти про використання коштів, які подали до Чернівецької міської виборчої комісії.

Деякі кандидати вказали проміжні, деякі остаточні фінансові звіти.  Аналіз цих звітів, наданий ГМ «ОПОРА», свідчить про те, що більшість коштів кандидата витратили саме на виготовлення агітаційних матеріалів,  рекламу в ЗМІ та оренду приміщень. 2 мільйонів гривень. Усього на вибори від усіх кандидатів пішло більше 2, 5 млн. грн. Найбільше на виборчу кампанію витратила Наталія Якимчук, найменше – Віталій Мельничук.

Найбільше коштів на агітацію витратила Наталія Якимчук, кандидатка на посаду мера від Блоку Петра Порошенка «Солідарності». Виборчий фонд кандидатки склав 172 тисячі гривень добровільних внесків фізичних осіб, повного остаточного звіту вона не надала. З цих грошей 45 900 гривень направлені на друк листівок, плакатів, а 42 994 гривень витратили на агітацію на телебаченні, 7128 гривень – на радіо і 27 900 гривень – в газетах. Також 1100 гривень направили на оренду приміщень і 17 850 гривень – на виготовлення (оренду) рекламних щитів. У Наталії Якимчук залишились 29 128 гривень невикористаних коштів, всього на агітацію кандидатка витратила 142 872 гривень з виборчого фонду.

У кандидата на посаду міського голови від «Громадянської позиції» В’ячеслав Кишлярук у виборчий фонд надійшли 158 313 грн. (58 650 грн. власних коштів і 99 663 грн. добровільних внесків). 83 027 грн. він витратив на виготовлення друкованих матеріалів та 5395 грн. – на сувеніри, канцтовари. 61 008 грн. пішли на рекламу у ЗМІ (32 048 грн. було сплачено за ефір на телебаченні, 28 960 грн. – за публікації агітаційних матеріалів в друкованих ЗМІ). На оренду приміщень витрачено 50 грн., на виготовлення (оренда) рекламних щитів – 8832 грн. Кандидат витратив усі кошти виборчого фонду.

Олександр Пуршага, кандидат на посаду міського голови від ВО «Батьківщина» прозвітував, що його виборчий фонд склав 128 391 грн. добровільних внесків фізичних осіб (цікавий факт, що одним з спонсорів кампанії є син Олександра Пуршаги 1994 року народження, який вніс 13 700 грн. до виборчого фонду кандидата). 27 000 грн. з цих коштів сплатили за виготовлення друкованих матеріалів (агіток), 7300 грн. – за виготовлення відеозаписів, 89 791 направили на агітацію в ЗМІ: 50 749 грн. – на рекламу на телебаченні, 9311 – на радіо, 29730 – в друкованих ЗМІ. Кандидат прозвітував про інші витрати, а саме куди пішло 4300 грн. Він витратив усі кошти.

Самовисуванець Михайло Сеничак направив на вибори власних 22 тисяч грн та 73 500 грн добровільних внесків. Усього його виборчий фонд складав 95 500 грн. 18 896 грн він направив на виготовлення друкованих матеріалів (агіток) і 76 219 грн. – на агітацію в ЗМІ (з них: 47 214 грн. – телебачення, 29 005 грн. – газети). На оренду приміщень та інші витрати пішло 331 грн. Майже всі гроші він витратив, зашилось 53 гривні.

Кандидат від ВО «Свобода» Віталій Мельничук витратив на виборчу кампанію найменше. Політик зазначив у остаточних звітах :– 7700 партійних коштів грн. витратив, і 300 грн. залишилось. Серед витрачених коштів 500 грн. пішло на виготовлення друкованих матеріалів (агіток) і 7200 грн. на рекламу в газеті «Доба».

Інші три кандидати подали проміжні звіти, остаточні не заповнили.

Кандидат-самовисуванець Ігор Жижиян подав лише проміжний звіт (подається за 5 днів до виборів), який був поданий у формі, яка не відповідає вимогам звітності. Він вказав лише розмір виборчого фонду 26 620 грн., і витрати, 19 700 грн. з яких пішло на виготовлення друкованої агітаційної продукції, 6540 грн – на інші послуги.

Олексій Каспрук також подав проміжний звіт з необхідними додатками та розшифровками (оскільки кандидат пройшов до другого туру, то він має подати перед другим туром ще один проміжний звіт, а остаточний звіт, відповідно до законодавства, подається на сьомий день після повторного голосування 15 листопада). Виборчий фонд кандидата згідно першого проміжного звіту склали добровільні внески громадян – 169 400 грн (14 платежів було здійснено по 12 100 грн.) 29 510 грн. пішло на агітаційну друковану продукцію, 121 665 грн. – на агітацію в ЗМІ (54 720 грн. – на агітацію на ТБ, 7128 грн. – на радіо і 59 817 грн. – в газетах). Кандидат витратив всього 152 495 грн.

Самовисуванець Ярослав Кушнірик у проміжному звіті вказав, що розмір його виборчого фонду – 20 тисяч грн. (10 тисяч грн. власних коштів і 10 тисяч грн. надійшло з добровільних внесків). 2875 грн. кандидат витратив на друк листівок, 15 100 грн. – на агітацію в друкованих ЗМІ. Загалом Ярослав Кушнірик на агітацію направив 17 975 грн.

Ні проміжних, ні остаточних фінансових звітів не подали кандидати Василь Гошовський, Сергій Козак, Віталій Михайлішин, Наталія Стрельчук, Віталій Топало, Веніамін Юдицький.

Причина такої неподачі  може полягати в тому, що кандидати або не відкривали виборчі фонди, або вони вписані у витрати політичної партії, якщо фінансування кампанії відбувалось через виборчий фонд міської організації партії( що дозволяє закон), або просто не подали.

Оскільки до другого туру виборів пройшли Олексій Каспрук та Віталій Михайлішин, вони повинні подати перед другим туром ще один проміжний звіт, а остаточний звіт, відповідно до законодавства, подають після другого туру виборів на сьомий день. 

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#вибори #кошти #кандидати на посаду міського голови #каспрук #михайлішин #якимчук #опора
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити

Коментарі

Оголошення
live comments feed...