• Головна
  • Чернівці придбають у лізинг вживані тролейбуси
15:14, 14 вересня 2018 р.

Чернівці придбають у лізинг вживані тролейбуси

Чернівці придбають у лізинг вживані тролейбуси

Від самого початку своєї каденції чинний склад Чернівецької міської ради та вже відсторонений міський горлова Олексій Каспрук не могли знайти спільної мови щодо оновлення рухомого складу тролейбусного депо.

Пропозиції міського голови не мали підтримки депутатського корпусу і навпаки. І йшлося не лише про купівлю нових (або вживаних) тролейбусів, але й великих автобусів.

Особливо це стало актуально після розірвання договорів між перевізниками та міською радою. Тоді припинили курсувати кілька автобусних маршрутів, а тролейбуси не справлялися із навантаженням. А власного автобусного парку Чернівці не мають, пише Погляд.

Колись міський голова пропонував придбати тролейбуси за рахунок міжнародного кредиту від ЄБРР (Європейський банк реконструкції та розвитку). Проте відсоткова ставка та умови не влаштували депутатів. Після відсторонення міського голови депутати самі запропонували, аби тролейбусний та автобусний парк оновлювався за рахунок придбання транспорту у лізинг.

Термін експлуатації багатьох тролейбусів уже втричі перевищив вказаний у паспорті вік

На одній із останніх сесій Чернівецької міської ради депутати підтримали проект рішення, згідно з яким Чернівецьке тролейбусне управління зможе оновлювати свій рухомий склад у лізинг. Згідно з рішенням, термін поставки не перевищуватиме 6 місяців із дати укладання договору. Строк договору – до 60 місяців, а сума має бути не більшою за 200 мільйонів гривень. Відсоткова ставка не перевищуватиме 18%.

- Міська рада дала дозвіл на придбання у лізинг нових та вживаних тролейбусів та великих автобусів. Це можливість для тролейбусного управління, а не зобов’язання. Зараз потрібно знайти установу, через яку будуть здійснювати закупівлі, - каже депутат Чернівецької міської ради Богдан Ковалюк. – Щодо кредиту ЄБРР, то він мав бути в євро під 6,5%, плюс міжбанкова ставка. Основні ризики – що він був у валюті, а курс у нас постійно стрибає.

Щоправда, свої зауваження має відсторонений міський голова Олексій Каспрук. За його словами, під час закупівлі тролейбусів можуть бути зловживання. А депутати, які не погоджувалися на купівлю у кредит, тепер охоче на це пристають.

- Просто депутатам таки довелося, нарешті, визнати, що без тролейбусів і комунальних автобусів транспортної проблеми у Чернівцях не вирішити. А свою «ефективність» довести вони хочуть. І зробити їм це потрібно швидко. Бо знають, що суд поновить Каспрука і будуть вибори. Тому умова лізингу – поставка тролейбусів за 6 місяців, - каже він. - Маю сумнів, що виробники зможуть у цей термін вкластися. Тому тролейбуси будуть, скоріше за все, вживані. І обирати їх будуть на безконкурентній основі. Без тендера. Непрозоро. Тобто «порєшають». Це вам не якійсь ЄБРР. Добре вже те, що хоч якісь тролейбуси таки куплять. Тільки от де ці тролейбуси будуть їздити, якщо їх маршрути дублюватимуть приватні перевізники? Але то таке... Дуже шкода згаяного депутатами часу...

Щодо тролейбусного парку, то він через постійні колотнечі та гальмування ухвалення рішень у досить незадовільному стані. Бо більшості машин уже зо 30 років. А нових – одиниці.

- Машин віком 27–30 років зараз у парку є 62. Нас рятують додаткові, придбані протягом останніх двох років вживані тролейбуси чехословацького виробництва, а також білоруські, які курсують на одинадцятому маршруті. Наразі у години-пік у місті працюють 65 тролейбусів, – заявив виконувач обов’язків начальника Чернівецького тролейбусного управління Михайло Олексюк. - Термін експлуатації багатьох тролейбусів уже втричі перевищив вказаний у паспорті вік, тому щороку вони проходять техогляд міжрегіональної комісії зі Львова. Прошу сприяти придбанню нових тролейбусів, щоби поступово оновлювати застарілий парк. Зараз тендери ми не оголошували, у зв’язку з тим, що був великий ризик. Адже на ринку українські тролейбуси виробляють у Дніпрі, Львові та Чернігові. Найбільш сирі – чернігівські. Проте вони і найдешевші. Саме тому ми припускали, що чернігівські машини і виграють конкурс. Водночас мені дуже сподобалася пропозиція лізингу строком на рік. Це дозволять нам вибирати такий рухомий склад, який ми бажаємо. Крім того, термін лізингу не перевищує рік, тому податки нам обійдуться значно дешевше.

Відповідним управлінням міської ради варто було б підрахувати, що справді вигідніше – кредит у валюті під 6,5%, чи у гривні під 18 та інші фінансові умови таких угод. Аби чернівчани фактично з власної кишені не переплачували за транспорт, оплачуючи його за новими тарифами.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Чернівці #лізинг #тролейбуси
0,0
Оцініть першим
Авторизируйтесь, чтобы оценить
Авторизируйтесь, чтобы оценить
live comments feed...