Інклюзивна освіта
11:21, 15 листопада 2021 р.
Надійне джерело
Інклюзивна освіта як можливість реалізації дитини в майбутньому
Інклюзивна освіта
«Інклюзивна освіта – це передусім формування суспільної уваги та поваги до розмаїття та унікальності кожного учня чи учениці, що своєю чергою забезпечує кращу якість освіти для всіх дітей», – зазначають у Міністерстві освіти і науки в Україні.
В основі інклюзивної освіти – ідеологія, яка виключає будь-яку дискримінацію дітей та забезпечує однакове ставлення для всіх людей, але створює спеціальні умови для дітей з особливими потребами. Згідно з статистикою, яку оприлюднено на сайті Чернівецької ОДА, наша область – серед лідерів в Україні за впровадженням інклюзивної освіти. Сьогодні на інклюзії навчаються 842 дітей з особливими освітніми потребами. Вони займаються разом з нормотиповими учнями у 224 школах та 699 класах. Порівнюючи з минулим роком, кількість таких школярів збільшилася на 191, закладів освіти – на 20, а класів – на 166. Крім того, зросла роль організації інклюзивного виховання у закладах дошкільної освіти області. Зокрема у 2020 навчальному році було 93 дитсадки, які відвідували 182 особи.
На Буковині з дітьми з особливими освітніми потребами працює 679 педагогів, 138 асистентів-вихователів та 6 тренерів інклюзивного навчання. В області є 16 інклюзивно-ресурсних центрів, серед них громадська організація «Інклюзивний культурно-мистецький центр Чернівці», заснований у 2017 році. Центр організував регіональний проєкт «Мистецтво долає бар’єри». Він був поданий організаторами до Буковинського культурного фонду і став переможцем програми «Мистецька освіта», яка впроваджується на Буковині за підтримки Обласної державної адміністрації.
«Згідно зі статистикою на Буковині проживає близько 4 тисячі дітей з різними нозологіями інвалідності. Переважно ці діти проживаютьв родинах, які є малозабезпеченими, у яких немає можливості навчати свої дітей у студіях живопису та малюнку. З одного боку, це важко матеріально, а з іншого є зневіра батьків до суспільства, що їхніх дітей не сприймають», – зазначає організаторка проєкту Лідія Анциперова.
З метою запровадження інклюзивної освіти на Буковині, представництва «Інклюзивного культурно-мистецького центру Чернівці» було створено у Кіцмані, Глибоці, Сторожинцях та Герці. Планувалося, що в конкурсі братиме участь 30 дітей з різними особливими потребами, насправді взяло участь значно більше – близько 70.
«Малювати легко, просто не потрібно створювати ілюзії, що це складно, і такі роботи виконують тільки талановиті діти-художники. Наш артцентр – це маленький пазл, у якому ми всі разом, коли у всіх є доступ навчатися і є здатність робити те, що їм хочеться та таким чином розвиватися. Проблемним залишається питання відповідності вимогам внутрішніх приміщень у навчальному закладі (ліфти, підіймачі, пандуси). Не кожній дитині легко вдається піднятисячи опуститися вниз по східцях.Інклюзивне суспільство – це, коли є рівний доступ у всіх до навчання і є рівні можливості, чого поки, на жаль, у нас немає. Однак своїм прикладом ми створюємо засади розвитку інклюзивного толерантного суспільства, і це є великим кроком», – додає пані Лідія.
Жанна Бучко – волонтерка проєкту: «Я впевнена що, такий проєкт як «Мистецтво долає бар’єри», в першу чергу, впливає на дорослих, спонукає до роздумів, переосмислення певною мірою. Коли людина народилася здоровою, вона по-іншому дивиться на потреби дітей, які мають певні обмеження. На жаль, наше суспільство ще не готове адекватно сприймати обмеження, в яких перебувають діти з особливими потребами. Потрібно навчитися. Цього ми і прагнемо досягнути».
Сьогодні інклюзивна освіта ще не повністю є альтернативою спеціальній освіті. Цьому стають на заваді багато складників, серед яких насамперед факт того, що не всі люди, які оточують дитину з особливими освітніми потребами, усвідомлюють, що у таких дітей ті ж права на життя, освіту, батьків, як і у решти.
«Наразі в Чернівецькій області спеціалісти працюють над підвищенням рівня доступу осіб з особливими потребами до закладів освіти. Таким чином увідповіднено до нових будівельних норм пандуси у 20 закладах, встановлено 31 кнопку виклику та 7 табличок Брайля, обладнано 5 внутрішніх вбиралень, що в майбутньому сприятиме активному розвитку інклюзивної освіти в регіоні», – зазначають у Чернівецькій ОДА.
Проведеннязаходів, де діти можуть продемонструвати свої здібності – спрямовані на утвердження ідеї та практики інклюзивної освіти, що своєю чергою запроваджує формування групи активістів, які поширюють інклюзивне розуміння процесу освіти та право всіх на її отримання, вводять в крок за кроком ці переконання у практику освітнього життя України.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
20:00
Вчора
19:20
Вчора
18:05
Вчора
16:16
Вчора
15:25
Вчора
ТОП новини
Спецтема
Оголошення
20:10, 9 січня
17:16, 2 січня
20:10, 9 січня
22:25, 9 січня
live comments feed...
Коментарі