• Головна
  • Обираємо освітню програму для навчання: основні системи та їх особливості
Новини компаній
10:38, 6 грудня 2022 р.

Обираємо освітню програму для навчання: основні системи та їх особливості

Новини компаній

В Україні для початкових шкіл працюють дві освітні програми: НУШ 1 і НУШ 2. Обидві вони ще в 2018 році були затверджені Міністерством освіти. По якій саме програмі вести викладання – школа вирішує сама. Між собою вони різняться за принципом подачі матеріалу,тому батькам учнів початкових класів чи майбутніх першокласників варто розібратися, яка саме освітня програма діє в обраному навчальному закладу, аби розуміти, яке навчання чекає на їхню дитину.

Підготовлено за підтримки маркетплейсу Букі

Підготовлено за підтримки маркетплейсу Букі

Підготовлено за підтримки маркетплейсу Букі: https://buki.com.ua/tutors/molodshi-klasy/

Різниця між НУШ 1 та НУШ 2

Обидві освітні програми були створені саме для початкової школи. Автор НУШ 1 – Олександра Савченко. Характерною рисою цієї системи є те, що навантаженні в ній залишилося майже на тому рівні, як і раніше. Хоча на українську мову та математику відведено більше годин, а в курсі «Я досліджую світ» інтегруються 4 галузі. НУШ 1 більш зрозуміла та знайома педагогам, за рахунок чого вона передбачає більш просте календарне планування та ведення іншої документації.

НУШ 2, автором якої є творчий колектив під керівництвом Романа Шияна, дещо відрізняється. Ця програма сформована на інтеграції, згідно якій один предмет в себе включає теми з кількох галузей. Наприклад, курс «Я досліджую світ» поєднує цілих 7 галузей: мовно-літературну, математичну, технологічну, природничу, соціальну, громадянську, здоров’язбережувальну та історичну. До того ж в програмі НУШ 2 на українську мову та математику відводиться менше годин. Але така тенденція пояснюється тим, що ці дисципліни певною мірою інтегровані в курс «Я досліджую світ».

Не дивлячись на схожість обох програм, коли постає питання переходу від однієї до іншої, дітям може бути важко. Аби полегшити цю задачу та підтримати успішність навчання, краще найняти дитині репетитора. Спеціаліст допоможе перелаштуватися з однієї систему на іншу, при необхідності підтягне прогалини в знаннях.

Альтернативні освітні програми

Крім НУШ 1 та НУШ 2 в українській освітній галузі також діють і кілька других систем для початкової школи:

  • На крилах успіху;

  • Інтелект України.

Перша – «На крилах успіху» теж представляє собою інтегровану систему, за рахунок якої знижується навантаження на школярів. Завдяки тому, що в ту чи іншу дисципліну включені теми з кількох інших галузей, дитина постійно працює над закріпленням та поглибленням знань. Для цієї освітньої програми характерною рисою є відсутність книг та загальний журнал, по якому діти навчаються. Вони направлена на те, аби розкрити в дитини здібності до навчання, причому, як в самому собі, так і до навчання інших.

Друга освітня програма – «Інтелект України», базується на інтерактивному навчанні. До того ж вона включає в себе не тільки базові предмети, а й кілька додаткових, направлених на всебічний розвиток: «Еврика», «Основи самоменеджменту», «Навчаємося разом», «Вступ до професії». Цікавим є підхід і до природничих наук. Природознавство в «Інтелект України» розділяється на окремі предмети з різними ухилами: в фізику та зоологію і ботаніку. Також до характерних рис програми варто віднести і те, що всі дисципліни взаємопов’язані, що сприяє закріпленню знань.

Всі системи за якими ведеться навчання в початковій школі – допущені до викладання, акредитовані. Проте батькам варто знати, що вони мають право змінити освітню програму для своєї дитини, якщо результати навчання незадовільні. Робити це треба м’яко, аби маленький учень отримав якнайменше стресу. Якщо в планах зміна класу чи школи, треба заздалегідь обговорити це з дитиною, налаштувати на переміни.

Також в процесі переходу треба більше програм приділяти заняттям з дитиною. Це важливо і для психічної рівноваги школяра, і для його успішності, допомагає підтримати її на належному рівні. Проте часто у батьків просто немає достатньо часу, аби постійно приділяти увагу додатковим заняттям з дитиною. В таких ситуаціях треба звернутися до репетитора чи записати свого учня на підготовчі курси.

Підводимо підсумки

Наостанок відмітимо ще одну важливу деталь: успішність дитини, її залученість у навчальний процес залежать не тільки від програми. Велику роль в цьому відіграє комунікація учня з учителем. Якщо у дитини «є контакт» з педагогом, то вона більш охоче займається, стає ініціативною та мотивованою. Коли такої комунікації немає і школяр не «горить» навчанням, то не спішіть змінювати вчителя чи навчальний заклад. По-перше, це досить клопітке завдання, по-друге, викликає у дитини стрес через зміну обстановки та необхідність адаптації.

Альтернативою в цьому випадку є індивідуальні заняття з репетитором. Він зможе підібрати підхід до дитини, аби зацікавити її навчанням, поможе підтягти рівень знань. Це, в свою чергу, не тільки позитивно вплине на успішність по шкільним предметам, а і полегшить задачу батькам, якщо їм ніколи додатково займатися з дитиною.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Букі #Buki #Буки
0,0
Оцініть першим
Авторизируйтесь, чтобы оценить
Авторизируйтесь, чтобы оценить
Оголошення
live comments feed...