
НОВИНИ
12:29, 25 жовтня 2024 р.
У дитсадках і школах Чернівецької області впроваджують ізраїльську методику стресодолання
НОВИНИ

У дитячих садках і школах Чернівецької області впроваджують методику «Цілющий ліс», в основі якої лежить терапія природним середовищем.
Завдяки грі, творчості та спостереженням за природою діти 4–7 років зміцнюють психологічну стійкість в умовах війни та долають негативні наслідки років дистанційного навчання.
Програму, яка з 2011 року встигла допомогти тисячам дітей в Ізраїлі, адаптував Український фонд «Благополуччя дітей» у партнерстві з Дитячим фондом Німеччини за фінансування Німецького федерального міністерства економічної співпраці та розвитку.
За оцінками ЮНІСЕФ, 1,5 млн українських дітей мають ризик розвитку депресії, тривожності, ПТСР та інших розладів. Крім цього, у дошкільнят та учнів молодшої школи загострилися проблеми із соціалізацією, які почалися ще з часів пандемії коронавірусу. Методика «Цілющий ліс» допомагає впоратися із цими викликами.
«Наша програма — це 12 сесій, більшість з яких діти проводять надворі: вони граються, вигадують особливі ритуали й символи, спостерігають за змінами в природі, будують своє безпечне місце. У програмі закладено й формування товариськості, взаємопідтримки, роботи задля спільної мети», — говорить Юлія Малієнко, координаторка проєкту з Українського фонду «Благополуччя дітей».
Протягом 2024 року методику «Цілющий ліс» успішно апробували у 12 закладах освіти у Вінницькій, Волинській, Івано-Франківській, Тернопільській, Черкаській та Чернівецькій областях, зокрема і в чернівецькій гімназії № 9 та ЗДО № 35 «Веснянка». Вихователі та вчителі зауважують позитивні зміни у поведінці дітей та взаємодії в колективі.
«У моїй групі був замкнутий хлопчик. Він уникав однолітків, на запитання відповідав лише «так» або «ні», міг цілий день просидіти на стільчику, спостерігаючи за іншими. Уже на 8-й сесії ми помітили, що дитина відкривається, стає розкутішою, знаходить друзів і грається з ними, а на 11-й сесії, яку ми зазвичай запрошуємо й батьків, мама хлопчика була вражена тим, наскільки легко й невимушено спілкується її син», — ділиться Гросу Оксана, вихователька у ЗДО №35 «Веснянка» та фасилітаторка проєкту «Цілющий ліс».
В основі програми лежить терапія природним середовищем. Кожна дитина, стверджують автори методики Роні Бергер та Мулі Лахад, має від народження потенціал життєстійкості, треба тільки навчитися його використовувати. «Головна вчителька, головна вихователька, головна цілителька в нашій програмі — Природа. Роль фасилітатора — підтримати дитину, створити безпечний простір для того, щоб вона взаємодіяла з природою і своїм внутрішнім світом», — розповідає Олена Нагула, дитячий психолог і методистка проєкту, і додає: для такої делікатної роботи необхідно пройти спеціальну підготовку.
Слідкуйте за нашими оновленнями у Viber
Зараз у Чернівецькій та інших цільових областях проєкту стартували тренінги для нової хвилі освітян, які прагнуть застосовувати методику «Цілющий ліс». Тож наступного року ще більше дітей у садочках і школах Буковини будуть навчатися протистояти руйнівному впливу війни, використовуючи цілющу силу природи.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
20:26
Вчора
18:19
Вчора
16:51
Вчора
12:37
Вчора
11:11
Вчора
Спецтема
Оголошення
00:00, 17 березня
07:51, 5 травня
08:41, 28 квітня
15:09, 2 травня
308
live comments feed...
Коментарі