Що написано тут? А що написано на книжці? З такими питаннями до мами або тата, мабуть, звертається будь-яка дитина у віці 3-4 років. Цікавість до письма народжується з раннього віку, що свідчить про можливість поальшого стимулювання інтересу дитини, пише 0372.ua.
Давайте разом подивимося, як наблизити дітей до письма. За словами Марії Монтессорі, одним з фундаментальних елементів навчання є навколишнє середовище. Приблизно в цей час багато хлопчиків і дівчат готуються до школи. Для деяких це стане початком важливого і прекрасного шляху грамотності. Як може сім'я і навколишнє середовище сприяти цьому процесу?
Основи для навчання письму
З перших місяців життя дитина усвідомлює своє існування, можливість нав'язати свою присутність, якимось чином впливати на зовнішнє середовище а, отже, залишати перші сліди, «щось», створене нею.
Нагадаємо, що Психологи визначили, у яких батьків виростають щасливі та успішні діти: цікаве буковинцям
Бачачи різні знаки, у дитини виникає інтерес і бажання відтворити їх, тому вона починає повторювати, відтворювати їх, не усвідомлюючи як це робиться, не маючи навичок координації: рухи у дитини виходять широкі, вони розтягуються в різних напрямках, дитина крутить аркуш чи зошит, з метою повторити побачене, і тільки після багатьох "випробувань" дитина починає спрямовувати свої рухи і змінювати їх, удосконалюючи здібності та координацію між тим, що вона бачить, і тим, як вона рухається.
Навчання письму є важливим кроком до автономії: ми уявляємо назви улюблених мультфільмів та казок, написи на дорожніх знаках і знайомих магазинах. Щоб супроводжувати дітей на цьому шляху, нам допоможуть дуже прості заняття, які зроблять нас співучасниками цього важливого процесу в житті дітей.
Писанина являється для дитини одним із засобів, за допомогою якого їй вдається висловити свій настрій. Вона висловлює свою агресію через більшу чи меншу інтенсивність, з якою натискає на аркуш. Дитина проявляє свою радість через лінії, які розширюються і збираються гармонійним чином; або висловлює свої страхи через невеликі знаки, яким приписує магічну силу.
Дошкільне виховання в дитячому садку
На відміну від малюнка, який залишає достатню свободу для вираження емоцій, письмо вимагає дуже точних і скоординованих рухів руки, зап'ястя і м'язів кисті. Саме з цієї причини письмо є графічним проявом розмовної діяльності. Щоб писати, у дитини повинні бути розвинені дрібна моторика, зорова здатність, координація і просторова організація. У нормі дитина досягає їх близько п'яти-шести років.
- З двох з половиною років багато дітей намагаються наслідувати письмо, малюючи горизонтальні лінії по ширині аркуша; згодом вони йдуть хвилястим курсом, більше схожі на письмо.
- У три роки вони розвивають тенденцію закривати відкриті форми, зводити лінії разом.
- У чотири роки діти малюють літери алфавіту.
Діти від 5 років
У п'ятирічному віці дитина часто вчиться малювати різні літери і, в залежності від стимуляції та допомоги, яку вона отримує від дорослого, може навчитися писати своє власне ім'я або прості слова, навіть якщо вони виконані великими і неоднаковими за розміром буквами.
Таким чином, процес навчання письма розвивається, в цілому без особливих проблем до тих пір, поки дитина, опанувавши орфографічні, граматичні та синтаксичні правила, не зможе висловити будь-який зміст письмово.