• Головна
  • Працюють разом, але функції різні: буковинцям про роботу асистента дитини й асистента вчителя
фото
17:43, 2 вересня 2020 р.
Надійне джерело

Працюють разом, але функції різні: буковинцям про роботу асистента дитини й асистента вчителя

фото
фото ілюстративне

фото ілюстративне

Інклюзивний освітній процес в школі включає спільну роботу асистентів учителя та учня із дітьми, котрі мають особливі освітні потреби. Проте функції та обов'язки асистентів різняться, пише 0372.ua.

Міністерство освіти і науки України розробило методичні рекомендації щодо функцій та обов'язків асистента вчителя та асистента учня (дитини), які виконують різні функції та мають різні обов’язки, оприлюднені на сайті відомства.

Нагадаємо, що Благодійники передали для буковинських шкіл меблі

В них зазначається, зокрема, що на підставі заяви батьків дитини з ООП у школі в обов’язковому порядку утворюються інклюзивні класи, в яких разом з іншими учнями навчаються одна, дві або три дитини з ООП. Для роботи в такому класі в штат школи вводиться асистент вчителя.  

Асистент вчителя – це педагогічний працівник, що призначається на посаду керівником закладу освіти, має педагогічну освіту та забезпечує особистісно орієнтоване спрямування освітнього процесу, - йдеться у документі.

Асистент вчителя, зокрема, зобов’язаний:

  • забезпечувати єдність навчання, виховання та розвитку учнів;
  • володіти навичками домедичної допомоги дітям;
  • дотримуватися принципу конфіденційності стосовно стану здоров’я та іншої особистої інформації про дітей у школі; 
  • допомагати у навчанні не лише дитині з ООП, а усім іншим учням класу;
  • брати участь у розбудові інклюзивного навчання разом з іншими вчителями школи;
  • може організовувати спільно з учителем освітній процес за допомогою засобів дистанційного навчання;
  • забезпечувати комунікацію школи та батьків учнів з особливими освітніми потребами.

У МОН наголошують, що асистент учня (дитини) – не педагогічний працівник, що супроводжує учня і не не втручається в освітній процес. Ним може бути один із батьків, уповноважена ними особа або соціальний працівник. Асистент може бути присутній під час уроків та позакласної роботи, допомагати у пересуванні, відвідуванні туалету, переодяганні, харчуванні дитини в школі тощо.

Зрештою чиновники зауважують, що якщо дитина з ООП переходить на індивідуальну форму навчання, клас, до якого входить така дитина, не вважається інклюзивним.

Читайте такожПоради буковинським батькам: як поводитися під час навчання в умовах карантину

Як діяти, якщо в учня виявили ознаки ГРВІ: про алгоритм МОН буковинцям

#асистент учителя #асистент учня #інклюзивна освіта #МОН
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...