• Головна
  • До побачення тролейбус, або, що думають чернівчани про транспорт у місті
10:39, 10 березня 2017 р.

До побачення тролейбус, або, що думають чернівчани про транспорт у місті

До побачення тролейбус, або, що думають чернівчани про транспорт у місті

У черговий раз Чернівці стоять перед проблемою із громадським транспортом, а «латання дірок» спричиняє ще більші прогалини у бюджеті міста та невдоволення містян.

Купувати вживані тролейбуси – це інвестувати у металобрухт, котрий постійно потребує вкладання коштів, але й купівля нових тролейбусів - відлуння минулого.

Альтернативою для нашого міста може стати електротранспорт (електроавтобуси і маршрутки), який має доволі багато переваг:

1. Для прокладання нового маршруту не потрібні електроопори, дроти, з'єднання і розв'язки, спецтехніка для усунення обривів. Потрібно тільки встановити зарядні станції на початковому і кінцевому пунктах маршруту, якими може скористатися цивільний електротранспорт, що сприятиме розвитку інфраструктури навколо них (відкриття сервісних центрів, магазинів).

2. Такий електротранспорт не прив’язаний до стаціонарної дротової електромережі. А при пошкодженні дротів – зупинялися відразу кілька тролейбусів, створювалися затори.

3. Електроавтобуси заряджатимуть батареї здебільшого вночі, це зменшить пікове навантаження в електромережі міста.

4. Для експлуатації цього транспорту не потрібні паливо, охолоджуюча рідина, змащувальні матеріали; немає проблем запуску двигуна на морозі; вони без шкідливих вихлопів, безшумні, маневрені.

5. Розвиток громадського електротранспорту сприятиме і розвитку цивільного. Цим можна скористатися для отримання дотації від держави або укласти контракти на піар кампанію з виробниками електромобілів. Вони інвестують, а ми використовуємо Чернівці як подіум для реклами сучасних технологій. Це буде ще однією родзинкою для туристів, у тому числі й іноземних.

6. Враховуючи компактність Чернівців та потужності сучасного електротранспорту (швидкісний режим, дальність пробігу від однієї зарядки, кількість циклів заряд-розряд), його використання буде ефективним для нашого міста. Для великих за площею міст не вистачає ресурсів сучасних технологій для ефективної експлуатації такого громадського транспорту. Необхідні технології з'являться лише через декілька років.

Такою нагодою потрібно скористатися якнайшвидше! Через кілька років аналогічні міста з'являться в Європі, і тоді ми станемо непривабливі для інвесторів. Якщо ми будемо першими, є шанс стати центром розвитку і розповсюдження екологічного транспорту, що дасть поштовх до відкриття автосалонів, сервісних центрів, можливо, заводів з виготовлення; з’являться нові робочі місця, на яких будуть задіяні випускники наших навчальних закладів («Калинка» та заробітчанство не вічні!).

Є і темні плями на цих світлинах майбутнього:

1. Відсутність матеріальної бази і досвіду експлуатації.

2. Якість доріг, яка нищить і минуле, і майбутнє.

3. Відмова від паливно мастильних матеріалів може спровокувати «зацікавлених» людей саботувати цю концепцію.

4. Потрібні великі інвестиції і довга, клопітка робота на перспективу.

Колись Чернівці відмовилися від трамвая, звільнивши місто від залізних рейок і спростивши дорожній рух. Тролейбуси в 1967 році дали місту мобільність, оскільки трамвайне сполучення не могло задовольнити темпи зростання Чернівців як за швидкістю, так і з технічних міркувань (складність прокладання нових маршрутів, ландшафт).

Минуло 50 років, і тролейбуси повинні поступитися новим технологіям. Інакше – наше місто перетвориться на суцільний старий базар, на якому немає покупців і роботи.

Даймо шанс Чернівцям стати комфортним містом майбутнього з дивовижною архітектурою минулого!

Чернівчанин, Сергій Ковцун

#тролейбуси #транспорт #ЧТУ
Оголошення
live comments feed...