• Головна
  • Діти з особливими потребами живуть серед нас: важливе буковинцям
фото
21:50, 3 грудня 2019 р.

Діти з особливими потребами живуть серед нас: важливе буковинцям

фото
фото надане Іриною Ісопенко, в.о. Директора Департаменту освіти і науки Чернівецької ОДА

фото надане Іриною Ісопенко, в.о. Директора Департаменту освіти і науки Чернівецької ОДА

Вже майже 30 років в Україні та світі 3 грудня відзначають Міжнародний день людей з інвалідністю. Такі дати слугують нагадуванням нам, що поруч живуть люди, котрі потребують нашої турботи і підтримки. Для людей з особливими потребами важливо бути повноцінними членами суспільства. А цього можна досягнути шляхом забезпечення активної життєдіяльності цієї категорії громадян, покращення рівня їх соціальної взаємодії та звичайного міжособистісного спілкування.

Інклюзивне навчання є ефективною світовою практикою соціалізації дітей з особливими потребами. Саме про забезпечення права на здобуття освіти дітей з особливими потребами на Буковині кореспонденту 0372.ua розповіла в.о. Директора Департаменту освіти і науки Чернівецької обласної адміністрації Ірина Ісопенко.

«Всього в області у закладах освіти навчаються 268 дітей з особливими потребами. Інклюзивне навчання організовується з 2011 року, де у 24 класах 18 закладів освіти було охоплено 35 учнів з особливими потребами. Натомість у 2019-2020 рр. таке навчання організоване для 674 дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються у 211 закладах загальної середньої освіти.»

Очільниця Департаменту освіти і науки Чернівецької ОДА також зазначила, що зросла кількість організації інклюзивного виховання у закладах дошкільної освіти, яке діє в області з 2016 р.

«Впродовж 2019-2020 рр. інклюзивним вихованням охоплено 187 дітей з особливими потребами у 93 закладах дошкільної освіти області. Причому вперше організовано інклюзивне навчання у закладах позашкільної та вищої освіти, в яких навчається по 1 дитині.»

Важливе місце в системі інклюзивної освіти відіграють кваліфіковані працівники закладів освіти, котрі надають допомогу у засвоєнні навчального матеріалу учням з особливими потребами.

«Всього по області в інклюзивних класах працює 519 асистентів вчителя (95%) та 147 асистентів вихователя. Крім того, корекційно-розвиткові заняття у закладах освіти з інклюзивним навчанням забезпечують 181 практичний психолог (100%), 136 логопедів (72%), 113 соціальних педагогів (67%), 28 олігофренопедагогів (14%), 24 дефектологи (11%)». 

Фахівців з певних напрямів роботи, як свідчать цифри, не вистачає, проте працівники крайової влади в галузі освіти і науки докладають максимум зусиль для забезпечення процесу інклюзивного навчання в закладах освіти.

Ірина Ісопенко розповіла також, що три роки поспіль в області здійснюється фінансова підтримка дітей з особливими освітніми потребами.

«Всього надійшло коштів 55175,7 тис. грн., з яких 51594,9 тис. грн. – субвенції з держбюджету, решта – з місцевого бюджету та кошти соціально-економічного розвитку».

На питання про інклюзивно-ресурсні центри в.о. Директора Департаменту освіти і науки Чернівецької ОДА відповіла, що впродовж 2 років було відкрито 14 ІРЦ.

«Інклюзивно-ресурсні центри надають психолого-педагогічну допомогу дітям з особливими потребами та здійснюють комплексну оцінку розвитку дитини. Наразі існує також 11 ресурсних кімнат у опорних ЗСО з інклюзивним навчанням».

Серед проблем у сфері забезпечення права дітей з особливими потребами на освіту, наявною залишається проблема рівного доступу таких дітей до закладів освіти. Мова йде про наявність пандусів, кнопок виклику, невідповідність деяких закладів освіти новим державним будівельним нормам.

Що ж стосується заходів Департаменту освіти і науки Чернівецької ОДА щодо розвитку інклюзивної освіти на 2020 рік, Ірина Ісопенко поділилася деякими з них.

«З метою надання якісних послуг дітям з особливими освітніми потребами у області заплановано: створити ресурсні кімнати та медіатеки у закладах освіти, забезпечити безбар’єрне середовище для дітей з обмеженими можливостями, закупити спеціальні шкільні автобуси, здіснювати підготовку фахівців для роботи з дітьми з особливими потребами».

Читайте також: «Зоряні надії»: дитяче свято організували у Чернівцях для дітей

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#діти з особливими потребами #освіта #інклюзивне навчання
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...