• Головна
  • Як протистояти контенту, згенерованому ШІ?
Реклама
14:30, Вчора

Як протистояти контенту, згенерованому ШІ?

Реклама

Завдяки соцмережам дезінформація і неправдивий контент поширюються просто блискавично. Найбільша проблема в тому, що дані, згенеровані штучним інтелектом, ніхто не перевіряє. Користувачі не утруднюють себе, щоб знайти кілька джерел, а вірять фейкам і радісно їх розповсюджують. Щоб захиститися від наступу ШІ, людська думка має стати вирішальною. Потрібен здоровий глузд і критичне мислення.

Як протистояти контенту, згенерованому ШІ?, фото-1

Які загрози несе штучний інтелект?

Видавництво BookChef випустило нову книгу ізраїльського історика й письменника Ювала Ноя Харарі «Nexus» в якій величезна увага приділяється розвитку інформаційних мереж. Як розвивається штучний інтелект і чого від нього чекати? Зі зростанням кількості даних та впливу ШІ створюються мережі, які можуть приймати рішення та генерувати ідеї незалежно від людей. Всім керують алгоритми, тому наслідки можуть бути катастрофічними. Анекдот про те, як ШІ, захищаючи людство, вирішив замкнути усіх у м’яких камерах, вже не здається смішним.

Харарі стверджує, що ШІ – реальна небезпека і наводить приклад соціальних мереж, яким просто сказали максимізувати залученість. Алгоритми швидко зрозуміли, що обурення та теорії змови стимулюють залученість набагато більше, ніж звичайні факти. І люди отримали бум фейкових новин. Страшно? Отож, ми потенційно народжуємо нову форму інтелекту, яка мислить абсолютно чужим нам способом.

«Nexus» – це тривожний дзвінок, спроба змусити людство задуматися про своє призначення.

Як розвивати критичне мислення?

Здатність мислити не можна виховати без книг. Читання з раннього віку – це ідеальний тренінг для мисленнєвого апарату. Увімкнути мозок змусить робота з текстом. Цінність має саме робота з книгами, бо при скануванні очима тексту з екрана майже не утворюються нові нейронні зв’язки. Для багатьох є проблемним заохочення дітей до книг. Щоб залучити малюків до читання, психологи радять:

  • читати книги разом з дітьми;
  • ставити питання щодо змісту прочитаного;
  • малювати героїв творів;
  • збирати сувеніри за улюбленими книгами;
  • водити дітей у книгарні та на книжкові виставки.

Щодо вибору книг, почніть з цікавих історій. Книга К. Стронк «Вулична банда. Лапа лапу миє» – це розповідь про тварин, які виживають у великому місті. Герой книги – цуценя Блошик, що народилося біля сміттєвого бака. Блошик вміє знаходити собі їжу, він є членом вуличної банди, куди входять папуга Кара, єнотиха Мурмель, щур Крекер і такса Ракета, у якої не працюють задні лапки. Дружба між тваринами робить їхнє життя кращим. Вони турбуються один про одного і разом протистоять елітній банді з розпещених домашніх собак, котів та хамелеона. Це історія про щирість, добро й емпатію. Книга Т.З. Лейтона «Академія» зацікавить юних футболістів. Це історія талановитого хлопчика, який потрапляє в нове середовище, де тренуються майбутні зірки футболу. Книга про становлення особистості в колективі підлітків, про талант та важку працю. Її автор – тренер юнацької команди, футбольний суддя, батько дітей, що грають у футбол.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Видавництво BookChef
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити

Коментарі

Оголошення