• Головна
  • Чи реально зробити в Чернівцях українську Кремнієву долину?
Політика
16:05, 15 серпня 2020 р.
Надійне джерело

Чи реально зробити в Чернівцях українську Кремнієву долину?

Політика
Чи реально зробити в Чернівцях українську Кремнієву долину?

Розвиток міста залежить від людей, які в ньому живуть, та їхнього бажання кращих змін, пише 0372.ua.

Нагадаємо, Щоб ІТ-галузь у Чернівцях прижилась, завдання №1 – сформувати комфортне середовище!

Зрештою, щоби "рекламувати" Чернівці, потрібні результати, які варті реклами. Для рекламіста Дмитра Воронича – "зробити цукерку" з Чернівців та правильно її подати для туристів, задача абсолютно під силу. Але щоб "продати" місто туристу – каже Дмитро, – потрібно змінювати сценарій розвитку. Своїм сценарієм розвитку Чернівців, який би навіть не потребував реклами для притоку туристів,  поділився і з нами (вказати редакцію).

Дмитро Воронич

Як ви розпочали власну справу?

Студентське життя – це період, коли формується особистість і більшість із нас розкривається з нового, кращого боку! Це ідеальне середовище для реалізації  здібностей та знань. Саме університет розкрив в мені активну людину,  і все закрутилось саме по собі. 

Якщо розпочав роботу – максимально приділяй увагу їй та доводь до кінця, ніхто крім тебе самого не зробить роботу!

Такий спосіб життя притягує однодумців і завжди скеровує вперед! В реалізації різних проектів зрозумів для себе, що все впирається у необхідність чітко спланувати та побудувати роботу, самоорганізованість займає також левову частку успіху. Якщо розпочав роботу – максимально приділяй увагу їй та доводь до кінця, ніхто крім тебе самого не зробить роботу! І головне: не бійся діяти! З якісним плануванням роботи в поєднанні з нестандартним мисленням та пошуком нових цікавих ідей – твій проєкт точно буде  успішним. 

Часом і сам замислююся, чи я обрав професію, чи професія обрала мене! 

За освітою я взагалі ІТ-шник, закінчив магістратуру ще й з червоним дипломом, хоча багацько людей із відносно нового кола спілкування думають, що у мене в дипломі так і пише спеціальність – "рекламіст"!
Люди, що займаються маркетингом і взагалі генерують рекламні матеріали – надзвичайно круті та цікаві особистості. Це обов’язково енергійні, послідовні та наполегливі люди, що вміють і знають, як рухати світ! 

Життя досить цікава штука, саме воно нас підштовхує до певних дій та можливостей. Головне – не втрачати їх! 

Тут хочу зробити ремарочку для молоді: не потрібно чекати на дивані, гортати стрічку новин в Інстаграм. Для свого успіху – потрібно рухатися вперед, бо він посміхається тільки працьовитим людям! 

До нинішньої сфери діяльності пройшов довгий шлях: від хобі-роботи фотографом до організатора заходів різних масштабів, заснував власне рекламне агентство та був арт-керівником одного із закладів. І лише після – став керівником з маркетингу найбільшої мережі ресторанів міста "ГойраГруп". Зрештою усе моє свідоме життя перепліталось з рекламою, різними способами та сферами її застосування. Часом і сам задумуюсь, чи я обрав професію, чи професія обрала мене.

Роботи ще непочатий край

Чернівці – те місто, яке має не просто потенціал, а шалений запас для зростання. Головне, щоб були ті люди, які зможуть розкрити це правильно, для розвитку самого міста, а не для власних потреб. 

Думаю, що однією із задач для успішного сценарію розвитку Чернівців має бути робота над брендом міста.
Якщо розглядати ситуацію у загальному в країні,  то ринок реклами та маркетингових послуг досить широкий і знаходиться на початковому етапі розвитку.  Особливо це стосується діджитал- маркетингу, який у нас лише набирає обертів. Чернівці в цих питаннях трішки "пасуть задніх", але це ж на користь тим, хто ще не знайшов свою нішу для побудови власної справи. Якраз зараз у цій сфері – роботи ще непочатий край!

Архітектурний фон в місті псує не лише реклама…

Взагалі в рекламній діяльності я виділяю 2 основні категорії труднощів: адміністративні та кадрові.

Адміністративні бар’єри створюються в місті владою та відбувається позиціонування рекламного бізнесу, наче "загального зла", що псує естетичний вигляд міста надмірною кількістю реклами. Проте, вважаю, що це вигідно для розподілу сфер впливу та переділу ринку зовнішньої реклами. Представники рекламного бізнесу і справді не заперечують, що є ділянки певних вулиць, з надмірною кількістю рекламних конструкцій, до прикладу: ділянки  району Проспекту Незалежності, вул. Головної, вул. Комарова та району Калинівського ринку тощо. Але вони готові до обговорення шляхів вирішення цієї проблеми. Саме для врегулювання різноманітних питань представники рекламного бізнесу об’єднались в громадській спілці "Рекламісти та рекламодавці Буковини",  робота якої направлена на створення та розвиток сучасної європейської концепції зовнішньої реклами міста та врегулювання проблемних питань при роботі з владою.

Скажу відверто, загалом архітектурний фон в місті псує не лише реклама, вірніше не так масштабно, як занедбаний стан благоустрою в Чернівцях.

Щодо кадрових питань, то ринок потребує кваліфікованих працівників. Оскільки професія маркетолога відносно молода в Україні і в Чернівцях загалом -  не вистачає спеціалістів, які б могли повністю закрити зростаючий попит. Тому, потенціалу для розвитку в Чернівцях вистачає, важливо щоби керували такими процесами ті, хто справді вболіває за розвиток міста.

Впирався руками і ногами…

Напевно, в більшості молодих, амбітних і перспективних людей є період пропозицій кращого життя… але за кордоном. Не сперечаюся, можливо там краще. Але є такий вислів: "краще там, де нас нема". І взагалі, тема виїзду за кордон у мене досить болюча. Свого часу в мене була цікава пропозиція  здобуття вищої освіти в Німеччині з перспективою подальшого працевлаштування. Впирався руками і ногами, як то кажуть. Дуже багато моїх хороших друзів розкидало по всьому світу! Прикро, що здебільшого люди змушені шукати кращої долі за кордоном через скрутне економічне становище у своїй же країні. Мої особисті патріотичні переконання дають  віру в те, що молоді вдасться зламати стару систему і наші Чернівці вже через 2-3 роки приємно здивують як туристів, так і самих мешканців.

Де ви ще побачите місто з такою кількістю різних національностей, які змогли вжитися у Чернівцях?

Без перебільшення мальовниЧе місто може бути перлиною західної України на рівні зі Львовом! 

Але спостерігаю те, що воно реально занепадає, і це не пусті фрази. Чернівці перебувають на межі транспортного колапсу, де приватні перевізники диктують умови роботи громадського транспорту! Що вже згадувати про аварійний стан комунікацій, особливо актуальна тема з системами водопостачання, що не мали капітального ремонту впродовж десятків років! 

Для мене, як для простого чернівчанина, який не є експертом у сфері ЖКГ – проблеми очевидні. Прикро, що місцева влада, керуючись власною матеріальною вигодою, зводить до мінімуму потреби громади в сучасному благоустрої та нормальному дорожньому покритті, в місті не вистачає громадських просторів! 

Для молоді важлива можливість реалізувати себе та розвиватись.

Зараз в Чернівцях бачу лише замкнуте коло проблем, які вже давно потрібно було розпочати конструктивно вирішувати! 

У нас ніяк не можуть зрозуміти, що для молоді важлива – можливість реалізувати себе та впевненість в завтрашньому дні! 

Це може забезпечити  лише стало-високий рівень якості життя в місті, який досягається чіткими та системним менеджментом в муніципалітеті. А в Чернівцях однією з перших проблем, якраз, є відсутність співпраці міста та місцевого бізнесу із вищими навчальними закладами, що могло б постачати якісні управлінські кадри для муніципалітету так і для бізнесу. В результаті молоді перспективні випускники університету не мають, де здобути першу практику з подальшим працевлаштуванням. Бізнесу потрібні готові спеціалісти, проте мало хто хоче їх формувати самостійно! Через брак професійного досвіду молодь стикається із працевлаштуванням на відносно невеликі заробітні ставки. Тут виникає вже наступна проблема: як вижити в досить  дорогому місті за мізерні кошти? Про вартість орендованого житла взагалі мовчу! За цих причин і відбувається відтік перспективних кваліфікованих кадрів за кордон в пошуках кращої долі.

Для вирішення даних проблем потрібний комплексний підхід в соціальній політиці та підтримці/розвитку малого та середнього бізнесу.

Збільшення інвестиційної привабливості міста, підтримка молодих бізнес проектів та фінансування їх реалізації – запорука стрімкого розвитку регіону та гарантія того, що інтелектуальна прогресивна молодь залишатиметься тут та гуртуватиметься з усіх куточків країни!  

Гарно було б зробити в Чернівцях українську Кремнієву долину 

Розвиток бізнесу забезпечить зростання надходжень до бюджету міста, збільшення кількості робочих місць та, відповідно, покращення матеріального стану містян. Якщо ці дії поєднати з правильно та збалансовано  побудованою соціальною політикою (яка створить всі необхідні умови для формування безпечного соціального середовища чернівчан) – ми створимо сучасне креативне європейське місто з можливостями самореалізації для кожного!

Але на жаль, з містом не працювали як слід до сьогодні, його рвали  на шматки у своїх цілях, як могли. І то так, що тепер і самі за голову беруться. Це просто група людей, що роками паразитує на бюджеті, їм цікавіше сформувати безліч фіктивних компаній, куди зливати мільйонні бюджетні кошти, ніж навести порядок в рідному місті! 

Останні роки ми ж спостерігаємо взагалі ворожнечу в провладних таборах, яка зводиться до блокування будь-яких дій по розвитку міста!  

Народні обранці, на жаль, забули, що виключно спільними зусиллями можливе швидке досягнення розвитку міста! 

Саме тому Чернівцям потрібне оновлення влади та зміна старих політичних одинаків, які дбають лише про персональні інтереси, на нову команду активних небайдужих жителів міста, які як ефективні менеджери хотітимуть та знатимуть як потрібно діяти аби припинити цей занепад!

Айдентика міста – must have

В ситуації повного безладу в гілках влади я розумію, що питання реклами міста не є актуальним, точніше воно взагалі відсутнє! 

Але над розвитком успішного бренду міста потрібно працювати вже, адже від цього залежить комфорт та рівень життя, привабливість для туристів та збільшення інвестиційних фінансових потоків з інших регіонів! Айдентика міста – must have, вона повинна утворювати сукупність візуальних складових для того, щоб сформувати образ яскравого та цікавого міста в очах мешканців та туристів! 

Починати працювати над брендом та рекламою міста потрібно вже зараз, проте запускати їх повним ходом сміливо зможемо лише тоді, коли розпочнуться перші позитивні зміни в розвитку публічних просторів, благоустрою, транспортної системи, забезпеченні безбар’єрності міста тощо. 

Інакше почуття іспанського сорому нас не покидатиме, коли туристи приїжджатимуть на гарний розкручений бренд, а їх зустрічатиме розбита дорога та обшарпані фасади архітектурного центру! 

Це призведе до зворотнього ефекту – люди більше сюди не поїдуть і відмовлятимуть від цього своїх близьких та знайомих!

Мені теж #накипіло

Знаєте, є такий момент, коли вже неможливо НЕ помічати, як погіршується стан міста. Ці ями на дорогах, старий жахливий громадський транспорт, люди з похмурими обличчями. Це все вкупі дає неприємне відчуття, з яким ти ходиш день-у-день. А потім – не витримуєш і вибухаєш.

Мені #накипіло в якийсь момент і якраз тоді я почув про щось нове в нашому місті – громадянський рух "Єдина Альтернатива". Це те, чого місто потребує – команди професіоналів, яка зможе взяти відповідальність на себе та забезпечити швидкі рішучі позитивні зміни. Це ж реально. Все в житті реально, варто лише захотіти щось зробити. Особливо, коли збирається команда такого рівня!

Мені приємно працювати та спілкуватись за тими людьми, з якими мене поєднує спільна ідея – зробити місто кращим! 

Обговорення, які в нас регулярно відбуваються, проходять надзвичайно активно, окреслюються головні проблеми та шляхи їх вирішення, розповідається про досвід успішно реалізованих проектів не в інших країнах, а інших регіонах України. Постійно виникає обурення, якщо це реально зробити тут, то чому в Чернівцях ще досі це не реалізовано?

Я впевнений, що така команда небайдужих людей,  яка наразі формується, з чітким розумінням того, що і як потрібно робити, обов’язково дасть перші позитивні результати вже протягом перших півроку після виборів! Спільно – ми зможемо! 

Чому б ні? Навіщо ставити менш амбітні цілі?!!

Зрештою, якщо в преріях дикого заходу зробили Кремнієву долину, то чому не спробувати зробити Буковинську долину перлиною України та Європи, куди прагнутимуть потрапити інвестори та талановиті люди без жодної на те реклами!

Читайте також: Вчені виявили надзвичайні здібності карооких людей: цікаве Буковині

"Випадково познайомилися, випивали спиртне": деталі вбивства чернівчанина

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Чернівці #розвиток #реклама #перспектива #цілі #завдання
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...